viernes, 12 de junio de 2015

Entrevista a Montse de Moments Gaudint

Hoy queremos que conozcáis un pocquito más a Montse del blog Moments Gaudint.

¿Nos puedes hablar un poco de ti? ¿De dónde eres? ¿Cuáles son tus pasiones? 
Hola, em dic Montse, tinc 40 anys i soc mestra. Treballo en una escola de Terrassa, el lloc on visc. M'agrada molt la meva feina, i sobretot estar constament fent coses perquè no soporto avorrir-me. Tot el que és hanmade m'apasiona i per tant l'Scrap és una de les coses que omple moments que passo a casa amb la unica companyia de la Pruna. La meva gosseta.

Hola, mi nombre es Montse, tengo 40 años y soy maestra. Trabajo en una escuela de Terrassa, el lugar donde vivo. Me gusta mucho mi trabajo, y sobre todo estar constantemente haciendo cosas ya que no soporto aburrirme. Todo lo que es hanmade me apasiona y por lo tanto el Scrap es una de las cosas que llena momentos que paso en casa con la única compañía de Pruna. Mi perrita. 




¿Por qué haces PL?
Fa gairebé tres anys que vaig descubrir l’Scrap i em vaig quedar enganxada a cada una de les tècniques que he anat descobrint. Faig àlbums sovint de les escapades de caps de setmana o per regalar. I de tant en tant algún LO sobretot per participar en algún que altre repte. M’he animat perquè gràcies a Kits de Somni vaig tenir la sort de coincidir amb la Mireia Carbonell i des del primer moment és va iniciar una admiració per tot el que fa... Quan vau crear al facebbok el grup del ProjectctLifeCafè vaig apuntar-m'hi de seguida i vaig escriure la carta als Reis demanant-los un àlbum i les primeres fundes. Per tant aquest àbum és el meu primer PL i m'està encantant que quedin recollits tots aquests moments amb imatges i paraules. Em remiro les pàgines sovint.

Hace casi tres años que descubrí el Scrap y me quedé pegada a cada una de las técnicas que he ido descubriendo. Hago álbumes menudo de las escapadas de fines de semana o para regalar. Y de vez en cuando algún LO todo para participar en algún que otro reto. Me he animado porque gracias a Kits de Somni tuve la suerte de coincidir con Mireia Carbonell y desde el primer momento se inició una admiración por todo lo que hace ... Cuando voy crear en Facebbok el grupo del ProjectctLifeCafè voy apuntarse me enseguida y escribí la carta a los Reyes pidiéndoles un álbum y las primeras fundas. Por lo tanto este ábum es mi primer PL y me está encantando que queden recogidos todos estos momentos con imágenes y palabras. Me remiro las páginas menudo.






 ¿Cuáles son las características de tu PL? 
El PL meu és un àlbum de 12x12 ple de fundes que vaig omplint a mesura que el calendari avança. La meva idea és tenir mínim una pàgina de cada setmana, però vaig endarrerida. Les fotos acostumen a ser de les que faig amb el mòbil, tot i que quan les imprimeixo em fa ràbia perquè la qualitat no és la mateixa que amb la càmera. M’agrada combinar-ho amb escrits on explico el que he viscut.

Mi PL es un álbum de 12x12 lleno de fundas que voy llenando a medida que el calendario avanza. Mi idea es tener mínimo una página de cada semana, pero voy atrasada. Las fotos suelen ser de las que hago con el móvil, aunque cuando las imprimo me da rabia porque la calidad no es la misma que con la cámara. Me gusta combinarlo con escritos donde explico lo que he vivido.






També hi ha setmanes en que tinc tantes ganes de penjar a instagram el resultat del meu PL que tiro del format digital, i tinc intenció de poder-ho imprimir quan tingui vacances i ajuntar-ho tot com pugui… Ja us explicaré l’experiència. Quan ho faig digitalment m’ajudo de l’APP “Project Life de Becky Higgins”

También hay semanas en que tengo tantas ganas de colgar en instagram el resultado de mi PL que echo del formato digital, y tengo intención de poderlo imprimir cuando tenga vacaciones y juntarlo todo como pueda ... Ya os contaré la experiencia. Cuando lo hago digitalmente me ayudo de la APP "Project Life de Becky Higgins"
¿Creas tus propias tarjetas? ¿Cómo lo haces? 
Pel que fa a les targetes, de moment no n’he comprat de preparades… però reconeixo que sovint en busco, sense arribar a decidir quines compro perquè m’enamoro de totes. La majoria són de papers força neutres que tallo a la mida i sempre faig les cantoneres rodones amb el troquel apropiat... M’agraden molt i recorro sovint a la col·lecció de papers de SODAdelicious.

Sovint els hi afegeixo gesso per rebaixar l’intensitat del trosset on vull escriure.

Pel que fa als títols o paraules faig servir abecedaris, escric amb els pilots o les tallo amb la Silloutte... ho barrejo tot.

En cuanto a las tarjetas, de momento no he comprado de preparadas ... pero reconozco que a menudo en busca, sin llegar a decidir qué compro porque me enamoro de todas. La mayoría son de papeles fuerza neutros que tallo a la medida y siempre hago las cantoneras redondas con el troquel apropiado ... Me gustan mucho y recurro a menudo a la Colección de papeles de SODAlicious.


A menudo los añado gesso para rebajar la intensidad del pedacito donde quiero escribir.

En cuanto a los títulos o palabras utilizo abecedarios, escribo con los pilotos o las corto con la Silloutte ... lo mezclo todo.


¿Cuáles son tus materiales o herramientas preferidas para hacer PL? 
És imprescindible per mi tenir papers xulos, el troquel de cantoneres, el datador (moltes vegades per posar la data marco repetidament el dia perquè quedi amb diferents tons l’estampació de la tinta. Necessito també tenir una bona varietat de washi tapes. I sempre acabo amb les mans brutes de gesso blanc o negre que poso a qualsevol de les coses que creo scrapejant.

Es imprescindible para mí tener papeles chulos, el troquel de cantoneras, el fechador (muchas veces para poner la fecha marco repetidamente el día para que quede con diferentes tonos la estampación de la tinta. Necesito también tener una buena variedad de washi tapas. Y siempre termino con las manos sucias de gesso blanco o negro que pongo a cualquiera de las cosas que creo scrapejant.





¿En qué o quién te inspiras para hacer tu PL? 
M’inspiro en les fotos, sobretot. Depenent del que he fet em venen al cap una técnica o una altre, i això m’inspira també per seleccionar els papers de la setmana en qüestió. Reconeixo que el vostre bloc m’ajuda moltíssim per agafar idees i anar introduint novetats a les meves creacions.

Me inspiro en las fotos, sobre todo. Dependiendo de lo que he hecho me vienen a la cabeza una técnica u otra, y eso me inspira también para seleccionar los papeles de la semana en cuestión.
Reconozco que su bloque me ayuda muchísimo para coger ideas e ir introduciendo novedades en mis creaciones. 




 ¿Creas tus propias tarjetas? ¿Cómo lo haces?
Pel que fa a les targetes, de moment no n’he comprat de preparades… però reconeixo que sovint en busco, sense arribar a decidir quines compro perquè m’enamoro de totes. La majoria són de papers força neutres que tallo a la mida i sempre faig les cantoneres rodones amb el troquel apropiat... M’agraden molt i recorro sovint a la col·lecció de papers de SODAdelicious. 
Sovint els hi afegeixo gesso per rebaixar l’intensitat del trosset on vull escriure. 
Pel que fa als títols o paraules faig servir abecedaris, escric amb els pilots o les tallo amb la Silloutte... ho barrejo tot.

En cuanto a las tarjetas, de momento no he comprado de preparadas ... pero reconozco que a menudo en busca, sin llegar a decidir qué compro porque me enamoro de todas. La mayoría son de papeles fuerza neutros que tallo a la medida y siempre hago las cantoneras redondas con el troquel apropiado ... Me gustan mucho y recurro a menudo a la Colección de papeles de SODAlicious.

A menudo los añado gesso para rebajar la intensidad del pedacito donde quiero escribir.
En cuanto a los títulos o palabras utilizo abecedarios, escribo con los pilotos o las corto con la Silloutte ... lo mezclo todo.





¿Cuáles son tus materiales o herramientas preferidas para hacer PL?
És imprescindible per mi tenir papers xulos, el troquel de cantoneres, el datador (moltes vegades per posar la data marco repetidament el dia perquè quedi amb diferents tons l’estampació de la tinta. Necessito també tenir una bona varietat de washi tapes. I sempre acabo amb les mans brutes de gesso blanc o negre que poso a qualsevol de les coses que creo scrapejant. 

Es imprescindible para mí tener papeles chulos, el troquel de cantoneras, el fechador (muchas veces para poner la fecha marco repetidamente el día para que quede con diferentes tonos la estampación de la tinta. Necesito también tener una buena variedad de washi tapas. Y siempre termino con las manos sucias de gesso blanco o negro que pongo a cualquiera de las cosas que creo scrapejant.





¿En qué o quién te inspiras para hacer tu PL?
M’inspiro en les fotos, sobretot. Depenent del que he fet em venen al cap una técnica o una altre, i això m’inspira també per seleccionar els papers de la setmana en qüestió. Reconeixo que el vostre bloc m’ajuda moltíssim per agafar idees i anar introduint novetats a les meves creacions.

Me inspiro en las fotos, sobre todo. Dependiendo de lo que he hecho me vienen a la cabeza una técnica u otra, y eso me inspira también para seleccionar los papeles de la semana en cuestión.   
Reconozco que su bloque me ayuda muchísimo para coger ideas e ir introduciendo novedades en mis creaciones.

¿Cómo te organizas? 
Organitzar-me??? Serà com em desorganitzo... jajajaja

Quan decideixo afegir setmanes baixo mig estudi al menjador de casa perquè hi ha moments en que em ve de gust scrapejar mirant la televisió, i ja monto un kaos que dura dos o tres dies...

Dibuixo en un foli l’esquema de la funda que vull omplir. Ja sabeu que hi ha fundes amb butxaques de diferents mides, i després escric allà quina foto posaré i quin escrit. I a partir d’aquí ja començo a embrutar les pàgines i les meves mans.

Organizarme ??? Será como me desorganizado ... jajajaja
Cuando decido añadir semanas bajo medio estudio en el comedor de casa porque hay momentos en que me apetece scrapejar mirando la televisión, y ya monto un kaos que dura dos o tres días ...
Dibujo en un folio el esquema de la funda que quiero llenar. Ya sabéis que hay fundas con bolsillos de diferentes tamaños, y luego escribo allí qué foto pondré y cuál escrito. Y a partir de aquí ya empiezo a ensuciar las páginas y mis manos.


¿Utilizas alguna app? 
Bàsicament aquestes 4 que us adjunto en aquesta captura del meu mòbil.

La del Project Life per fer ràpid les setmanes quan em ve molt de gust publicar-les de seguida. I les altres tres per afegir dibuixos i paraules a les fotos.

Básicamente estas 4 que os adjunto en esta captura de mi móvil.



La del Project Life para hacer rápido las semanas cuando me apetece mucho publicarlas enseguida. Y las otras tres para añadir dibujos y palabras en las fotos.



 ¿Qué no falta nunca en tu PL? 
Gesso i la data (datador més tinta)

Gesso y la fecha (fechador más tinta) 


¿Algún consejo para la gente que te está leyendo ahora? 
No tenir por, no seguir normes…. I animar-se a començar el seu Project Life al ritme que puguin disfrutar-lo. L’any passat ja em feia il·lusió començar-lo, però el fet de no saber si faria totes les setmanes em va tirar endarrere. Ara ho faig quan vull, o quan puc, i em salto setmanes si les posteriors em motiven més.

Un altre consell és disfrutar amb la gent que t’envolta, i encomanar les ganes d’scrapejar als peques de casa o als grans. La Carla i l’Uri s’ho passen pipa i sovint em demanen de fer coses, i els dies que estem amb amics o amigues ja és un ritual fer un àlbum..
No tener miedo, no seguir normas .... Y animarse a comenzar su Project Life al ritmo que puedan disfrutarlo. El año pasado ya me hacía ilusión empezarlo, pero el hecho de no saber si haría todas las semanas me tiró atrás. Ahora lo hago cuando quiero, o cuando puedo, y me salto semanas si las posteriores me motivan más.

Otro consejo es disfrutar con la gente que te rodea, y contagiar las ganas de scrapejar los peques de casa o los granos. Carla y Uri lo pasan pipa ya menudo me piden de hacer cosas, y los días que estamos con amigos o amigas ya es un ritual hacer un álbum ..






Instagram: @ratscrap



Montse ha sido un placer conocerte un poco más. Muchas gracias por responder esta entrevista y mostrarnos tus trabajos.

Podéis seguirla en su Blog y en su Instagram.


1 comentario: